БАТЬКАМ П"ЯТИКЛАСНИКА



БАТЬКАМ ДЛЯ УСПІШНОГО ПЕРЕХОДУ ЧЕТВЕРОКЛАСНИКІВ ДО СЕРЕДНЬОЇ ШКОЛИ
1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.
2. Якщо в родині відбулися події, цщо вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.
3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.
5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.
6. Не слід відразу ослабляти контроль за навчальною діяльністю дитини, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо.
7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.
8. Головне новоутворення підліткового вікового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я». Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності.
9. Зростає дух незалежності, який впливає на стосунки підлітка в родині, школі.
10. У дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з’являється страх перед невідомим дорослим життям.
11. Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується зі зростанням самоконтролю й початком свідомого самовиховання.
12. Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду. Підліток дуже вразливий і легко піддається впливам як позитивним, так і негативним.
13. Розширюється коло спілкування, з’являються нові авторитети.
14. Недоліки й суперечності в поведінці близьких і старших сприймаються гостро й хворобливо.
15. У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів.


ПОРАДИ БАТЬКАМ ПЯТИКЛАСНИКІВ


1.     Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.
2.     Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.
3.     Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
4.     Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.
5.     Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.
6.     Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо. Не слід відразу послаблювати контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку.
7.     Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.
8.     Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням типу: "Як пройшов твій день у школі?". Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам'ятовуйте окремі імена, події та деталі, про які дитина вам повідомляє, використовуйте їх надалі для того, щоб починати подібні розмови про школу. Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень.
9.     Ваша дитина має оцінювати свою гарну успішність як нагороду, а неуспішність - як покарання. Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість. Висловлюйте заклопотаність, якщо у дитини не все добре в школі. Постарайтеся наскільки можливо, не встановлювати покарань і заохочень вони можуть привести до емоційних проблем.
10.                       Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Продемонструйте інтерес до цих завдань. Якщо дитина звертається до вас з питаннями, пов'язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.
11.                       З'ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв'язок між його інтересами і предметами, що вивчаються в школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, по якій поставлений фільм. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані в школі, в домашній діяльності. Наприклад, доручіть їй розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування їжі або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати певну поверхню.
12.                       Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли в житті дитини відбуваються зміни. Намагайтеся уникнути великих змін чи порушень в домашній атмосфері. Спокій домашнього життя допоможе дитині більш ефективно вирішувати проблеми в школі.




АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ П'ЯТИКЛАСНИКІВ


Школа № ___________________                        Клас _____________________

Просимо Вас відповісти на приведені нижче питання. Підкресліть той варіант відповіді, яка здається Вам найбільш відповідною для Вашої дитини.
Прізвище, ім'я дитини ___________________________________________________________________________

1. Чи охоче йде дитина в школу?  
      а) неохоче           б) без особливого полювання         в) охоче, з радістю
2. Чи цілком пристосувався до шкільного режиму? Чи приймає як належне новий розпорядок?
      а) поки немає            б) не зовсім                      в) в основному так
3. Чи переживає свої учбові успіхи і неуспіхи?
      а) швидше немає, чим та         б) не цілком         в) в основному так
4. Чи часто дитина ділиться з Вами своїми шкільними враженнями?
      а) ніколи                    б) іноді               в) досить часто
5. Який переважаючий емоційний характер цих вражень?
а) в основному негативні враження
б) позитивних і негативних приблизно порівну
в) в основному позитивні враження
6. Скільки часу в середньому витрачає дитина щодня на виконання домашніх завдань?   
___________________________________(вкажіть конкретну цифру)
7. Чи має потребу дитина у Вашій допомозі при виконанні домашніх завдань?
        а) досить часто               б) іноді               в) не потребує допомоги
8. Як дитина долає труднощі в роботі?
        а) перед труднощами відразу пасує
        б) звертається за допомогою
        в) наполегливий в подоланні труднощів
9. Чи здатна дитина сама перевірити свою роботу, знайти і виправити помилки?
        а) сам цього зробити не може
        б) іноді може
        в) як правило, може
10. Чи часто дитина скаржиться на товаришів по класу, ображається на них?
         а) досить часто        б) буває, але рідко        в) такого практично не буває
11. Чи справляється дитина з учбовим навантаженням без перенапруження?
         а) немає                б) швидше немає, чим та                в) швидше так, чим немає

Обробка результатів

При обробці батьківських відповідей безпосередньо на бланку наголошуються відповіді  а), дезадаптації, що свідчать про прояви (ТАК).
Відповіді  б) свідчать про можливу дезадаптацію (ВДА).
Відповіді  в) говорять об адаптированности дитину (А)



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу